Gå videre til hovedindholdet

Sæt din lid til Allah

 Og ved i hvad der sker med folk? Det er det sidste jeg deler med jer, in sha Allah Der findes folk som Allah gør mange ting nemt for, lyt venligst godt efter... Allah gør mange ting nemt for dem, nogle af jer så er penge gjort let for jer, det er nemt for jer....

For nogle af jer kommer selvsikkerhed nemt. 

Ingen problem, andre bliver nervøse, du bliver ikke nervøs... For nogle af mine elever er studierne nemme jeg underviser i Arabisk, nogle af mine elever, wallahi, jeg kan fornemme at Allah har gjort Arabisk nemt for denne her... Og den anden... Han var ikke skabt til at lære Arabisk, han er den klogeste fyr på sit område han får en ph.d. i fysik, han kan ikke klare mudaf, og mudaf ilyah, han kan ikke...

Han var ikke skabt til det, det er hårdt for ham...

Ingen er ens, det der så sker når folk bliver vant til succes... Allah gør det ene nemt, så den næste ting nem, den næste nem... Vil alting altid være nemt? nej, nogle gange vil du fejle... Der er en elev der bliver vant til at få 100 point første gang, anden gang, tredje gang, fjerde gang... Og femte gang får han 50 point, lige pludselig!

Og han er vant til hvad?

100! 

Så han siger, Årh, glem det! jeg er intet værd! Allah er ikke længere med mig... Du ved, hvad er pointen nu? Du bliver vant til at ride så højt på bølgen... Den ene lille fiasko, et tilbageslag og du er bare knust Du er fuldstændig knust, hvad er pointen? Jeg dropper ud af skolen, jeg gider det ikke mere, jeg hader det! Ved du hvad? Det er her du ikke mindede dig selv om, at hver evig eneste succes er en kombination af to ting...

Din bestræbelse og Allahs hjælp Hver eneste 100 point du fik før var ikke fordi det var nemt, du bestræbede dig og Allah gav din barakah... Og denne gang når det ikke sker, så kan der være to ting galt... numer 1 måske bestræbede du ikke nok - og når du ikke bestræber dig nok, så giver Allah ikke sin Barakah...

Og selvom du måske bestræbede dig, besluttede Allah for ikke give dig barakah, måske er det bedre for dig...

En af mit livs bedste venner plejede at være hindu... Og han ønskede at studere medicin Og han fik 12-taller, 12-taller hele livet, perfekte resultater... højeste resultater på gymnasiet, han ansøgte på uni og forventede et fuldt legat. Han blev afvist...

Han var fuldstændig knust, han endte på et andet universitet...

Han besluttede sig for at sudere it i stedet... Han er stadig hindu men fuldstændig deprimeret Bortset fra at han mødte folk på sit nye studie... Muslimer... Som han begyndte at hænge ud med og indenfor to år tog han sin Shahadah (trosbekendelse) Og han ser tilbage nu og tænker, jeg takker Allah jeg ikke kom på medicin-studiet! Da jeg dumpede i medicin så følte jeg, at det var det værste der nogensinde var sket for mig... Nu ser jeg tilbage på mit liv og jeg siger: Jeg dumpede i medicin, det er det bedste der nogensinde er sket for mig....

Hans børn lærer Koranen udenad... Kan i forestille jer det?

Hans børn... Hans far... Da han blev muslim, han far hev ham med til... han blev så... Chokeret og tog ham med til indien for at banke hinduisme tilbage i ham igen... Han flygtede og kom tilbage... Og hans børn lærer Koranen udenad, Subhan-Allah 

Så nogle gange skal vi have lidt til Allah, vi bliver vant til at ride på en høj bølge et lille tilbageslag og vi mister lid til Allah, så er der andre... Som Allah giver en vanskelighed, så endnu en, så endnu en, så endnu en... Så begynder du at tro på at, jeg vil aldrig opnå noget... Mit liv er bare vanskeligt, mand. altid er svært for mig... Jeg bliver ved med at blive fyret, jeg bliver ved med at dumpe mine prøver, jeg bliver... Du bliver deprimeret...

Og selv ham her skal huske, at succes i denne verden, alt det som sker er en kombination af to ting...

Jeg skal læg min bestræbelse i og... Allah vil gøre opgaven nem, Jeg ved jeg sagde det var det sidste men jeg har et minut tilbage, kan lige så godt bruge det til noget... Jeg deler denne sidste ting med jer, der er to dele til denne dua (bøn) det er ikke engang det hele, kun to udtalelser...

Rabbi ishrah li sadri, wa yassir li amri 

Der er en sir balaghi, der er en meget smuk, velformuleret udtalelse.. Allah lærer os at hvis du har et roligt hjerte... Hvis du har en positiv attitude og du har tawakkul (tiltro) til Allah...

Og du lægger dit arbejdet i det så-vil-Allah gøre din opgave let, men hvis du begynder med attituden, ah, det kommer ikke til at gå alligevel... Men jeg prøver... Du er allerede begyndt med en nederlags-attitude, Allah vil ikke gøre din opgave let for dig... Du skal komme med sharah al-sadr, du skal have et åbent bryst, en positiv attitude... tro på...

At Allah vil give dig succes i det du gør, men hvis han ikke giver dig det, så siger du stadig Alhamdulillah... Men du går ikke ind i en bestræbelse, du begynder ikke et projekt, du begynder ikke et arbejde og du lægger ud med at sige, jeg får nok ikke noget succes alligevel på baggrund af mine resultater... Du begynder ikke med den attitude, for så vil Allah ikke gøre din opgave let for dig...

Så hvis vi har det gode hjerte foran Allah azzawajal, Allah vil gøre vores opgave nem for os, subhana wa ta ala...

Med det beder jeg at Allah giver os alle de evner til at drage fordel af den visdom fra Allahs store profeter (As) Som er fanget i deres dua, de sagde så få ord men de sagde så meget... Om hvordan vi bedrer vores liv som troende og leve vores liv med succes, for Allahs deen og få det bedste ud af denne dunya...

Må Allah azzawajal lade os finde balancen mellem denne deen og dunya som han har til hensigt og må Allah sætte os alle til tjeneste for hans smukke deen og denne ummah... 

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Hver dag er valentins dag i islam

 Allahu Akbar. Somme tider ser man, at en ægtefælle måske køber en gave til en... Og du siger, hvad med min? Hvor er min? Valentins Dag for os er hver dag, året rundt. Valentins Dag, hver dag, året rundt, hvilket betyder... Vi mener ikke Sankt Valentin osv, men det at udtrykke kærlighed burde ikke kun være på en bestemt dag... Men jeg kender til Muslimer, hvis ægteskaber er gået i stykker... Fordi manden ikke har hentet en rose eller blomst eller gave til hustruen, på Valentins dag. Muslimer! Ægteskaber gået i stykker Valentins dag.  Valentins dag? Jeg vil ud af det!  Jeg vil ud af det, alle mine veninder fik blomster, jeg fik ingenting! Jeg vil ud af det, færdig, for dårligt. Hvordan vil jeg vise ansigt over for mine veninder? Min søster, du behøver ikke at vise ansigt. Et ægteskab som virker, er ikke et ægteskab som udstilles på Facebook. For mange af dem, så går det faktisk ikke. Det er derfor, at de skal vise det på Facebook. Hvis det går med din, så har du travlt med at få det til

Et stort pres Profetens fred være med ham ansvar

 Kan i huske hvordan Profeten fred være med ham var super-bekymret over... De kristne der ikke accepterede (Islam) I bliver nød til at forstå noget, enhver profet føler sig presset, enhver Profet (as) føler pres, fordi han ved at hvis folk ikke accepterer, hvad kommer der så? Allahs straf - og det er folk han elsker, hvis ikke han elsker dem så kan han ikke være deres Profet... Profeterne elskede deres folk mere end nogen andre, selv ikke-muslimerne, de elskede dem... Profeten fred være med ham elsker dem ham giver Da´wah til selvom de hader ham, han hader dem ikke... Han hader dem ikke - Man kan ikke hade dem, drage omsorg for dem og bede for dem og give dem da´wah...  Da´wah er den ultimative handling af kærlighed og bekymring for nogen, så Budbringerne har kærlighed til deres folk, men Profeten fred være med ham forstå at den da´wah han giver, ikke kun er for Quraish-stammen, og hvis ikke disse mennesker accepterer så er konsekvenserne ikke kun begrænset til dem... For efter ham, hv

Sandheden om ægteskab

 I dag vil vi tale om et meget interessant emne og det er forholdet mellem mand og hustru. Jeg tror, at mange mennesker har meget at lære, for det, der sker er... Livet er fyldt med lærdom, hvis ikke vi lærer... Så ville vi ikke være i stand til, at føre et liv, som er frugtbart. Os alle, mens vi vokser og mens vi er unge og stadig vokser, så har vi en drøm. Drømmen er, en dag vil jeg blive gift, en dag vil jeg gøre sådan. Hvis det er en kvinde vil hun sige, en dag vil jeg blive gift med sådan og sådan en prins. Manden ville sige, en dag vil jeg få en prinsesse og der vil ske det og den slags person... Vi skal vide, at hele denne tankegang har brug for at blive tøjlet. Og vi skal tænke nøje på, hvad slags person vi vil ægtes med. Grunden er, at den beslutning vil bestemme resten af vores liv. Om hvorvidt vi kommer til at føre et liv med glæde eller et liv med undergang. Beslutninger omkring ægteskab er langt de vigtigste beslutninger overhovedet, som man kan træffe. Indenfor ens social