Gå videre til hovedindholdet

Lovpris din hustru

 Og det samme gælder ægtefællen. Du ved at du elsker dem, men du bliver nødt til at sige det igen og igen. Ligesom da vi talte om maden for lidt siden. Du har brug for at sige, denne mad er masha Allah virkelig, virkelig dejlig!

Selvom der er lidt mere salt i, for nogle gange, som jeg sagde...

Hun bruger så meget tid på at bringe den foran os og vi bekymrer os om hvordan den lugter, nummer 1... Og nummer 2, vi siger mens vi smager på det, der er lidt for meget salt, ik? Der er for meget salt, ik? Hvad snakker du om? Hun kigger bare på dig og hendes ansigt ryger ned. Jeg har været i gang i tre timer her, måske fire timer, jeg har haft travlt med det i så mange måneder...

Hvad vil hun sige? Næste gang vil jeg prøve lidt bedre, lidt hårdere. Det er hvis hun er en god kvinde.

Hvis ikke, så siger hun, jeg laver det aldrig igen! Typisk...

Aldrig! Det er typisk. Jeg vil aldrig lave det igen! Og hvis man har en der er meget vittig, næste gang der skal salt i, så ringer jeg til dig efter hjælp. Så vi bliver nødt til at lovprise vores hustruers madlavning. Vi skal især lovprise deres beklædning.

Eksempelvis kan jeg fortælle jer noget der har virket for nogle folk. Man ser nogle kvinder, at de ikke kan lide at beklæde sig passende, så manden vil gerne fortælle dem noget... Der er 1-3 måder at sige det på. Du kan enten sige, dette er meget slemt og jeg vil ikke have du går med det! Måske får du et svar, men hvis du gerne vil have et svar fra hjertet, det du gør er... Du siger, den anden kjole så meget bedre ud end denne.

Du lovpriser det ene og den lovprisning er dr ikke, når det andet er der.

Så du har fortalt dem på en måde som, dette er hvad jeg virkelig elsker. Og gå ud over grænserne i lovprisning. Det er din hustru, bare rolig, du kan sige hvad end du har lyst til. Masha Allah, hvad angår godhed. Ligesom maden. Selvom den er lidt sådan og sådan, bare lovpris den, masha Allah, se hvordan det er. Lovpris bestræbelsen i det mindste, masha Allah.

Lad mig fortælle jer hvad der skete engang. Imamen i moskeen sagde...

I skal lovprise jeres hustruers madlavning. Ligesom jeg sagde nu. Så manden tog hjem og fik sig et måltid... Og kiggede på det og kiggede på sin hustru og smilte, helt glad masha Allah, spændt og alt det der... Da han var færdig sagde han, Åh det var fantastisk! Og hustruen siger, hvad???

Jeg har lavet mad til dig i 21 år og du har aldrig sagt det før!

Og i dag, da maden kom fra naboen... Så vil du gerne sige, at det var fantastisk! Så han siger, Åh det beklager jeg, det vidste jeg ikke!

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Hver dag er valentins dag i islam

 Allahu Akbar. Somme tider ser man, at en ægtefælle måske køber en gave til en... Og du siger, hvad med min? Hvor er min? Valentins Dag for os er hver dag, året rundt. Valentins Dag, hver dag, året rundt, hvilket betyder... Vi mener ikke Sankt Valentin osv, men det at udtrykke kærlighed burde ikke kun være på en bestemt dag... Men jeg kender til Muslimer, hvis ægteskaber er gået i stykker... Fordi manden ikke har hentet en rose eller blomst eller gave til hustruen, på Valentins dag. Muslimer! Ægteskaber gået i stykker Valentins dag.  Valentins dag? Jeg vil ud af det!  Jeg vil ud af det, alle mine veninder fik blomster, jeg fik ingenting! Jeg vil ud af det, færdig, for dårligt. Hvordan vil jeg vise ansigt over for mine veninder? Min søster, du behøver ikke at vise ansigt. Et ægteskab som virker, er ikke et ægteskab som udstilles på Facebook. For mange af dem, så går det faktisk ikke. Det er derfor, at de skal vise det på Facebook. Hvis det går med din, så har du travlt med at få det til

Et stort pres Profetens fred være med ham ansvar

 Kan i huske hvordan Profeten fred være med ham var super-bekymret over... De kristne der ikke accepterede (Islam) I bliver nød til at forstå noget, enhver profet føler sig presset, enhver Profet (as) føler pres, fordi han ved at hvis folk ikke accepterer, hvad kommer der så? Allahs straf - og det er folk han elsker, hvis ikke han elsker dem så kan han ikke være deres Profet... Profeterne elskede deres folk mere end nogen andre, selv ikke-muslimerne, de elskede dem... Profeten fred være med ham elsker dem ham giver Da´wah til selvom de hader ham, han hader dem ikke... Han hader dem ikke - Man kan ikke hade dem, drage omsorg for dem og bede for dem og give dem da´wah...  Da´wah er den ultimative handling af kærlighed og bekymring for nogen, så Budbringerne har kærlighed til deres folk, men Profeten fred være med ham forstå at den da´wah han giver, ikke kun er for Quraish-stammen, og hvis ikke disse mennesker accepterer så er konsekvenserne ikke kun begrænset til dem... For efter ham, hv

Sandheden om ægteskab

 I dag vil vi tale om et meget interessant emne og det er forholdet mellem mand og hustru. Jeg tror, at mange mennesker har meget at lære, for det, der sker er... Livet er fyldt med lærdom, hvis ikke vi lærer... Så ville vi ikke være i stand til, at føre et liv, som er frugtbart. Os alle, mens vi vokser og mens vi er unge og stadig vokser, så har vi en drøm. Drømmen er, en dag vil jeg blive gift, en dag vil jeg gøre sådan. Hvis det er en kvinde vil hun sige, en dag vil jeg blive gift med sådan og sådan en prins. Manden ville sige, en dag vil jeg få en prinsesse og der vil ske det og den slags person... Vi skal vide, at hele denne tankegang har brug for at blive tøjlet. Og vi skal tænke nøje på, hvad slags person vi vil ægtes med. Grunden er, at den beslutning vil bestemme resten af vores liv. Om hvorvidt vi kommer til at føre et liv med glæde eller et liv med undergang. Beslutninger omkring ægteskab er langt de vigtigste beslutninger overhovedet, som man kan træffe. Indenfor ens social