Gå videre til hovedindholdet

Fra livmoder til grav - en tankevækkende påmindelse

 Hvornår var det sidste gang, at du... Var til begravelse?

Var det din Mor?

Var det din far, var det din bedstefar? var det din onkel, var det din fætter/kusine? var det din ven? var det din hustru, var det din mand? sidste gang du besøgte begravelsespladsen... Da du var til begravelse og du så personen som du elsker, der grinte... Græd i live, pralende, velhavende... Uddannet benægtede, arrogant, uanset hvad de var...

Hvordan var folks opførsel da du gik ind til begravelsen? da den person lå strakt ud, i deres sidste påklædning, hvordan var folks opførsel? fyrede folk vitser af? dansede de? klappede og sang de sange?

Nej...

Stilhed tristhed trauma hvorfor? Fordi hver person der gik ind i det rum... og så den person strakt ud, det første de tænkte på, var ikke personen det første de tænkte på var... Var at ´en dag, vil det være mig´ Så Allah sagde, at vi alle, i alle er engageret i at plapre løs kære forretningen, tjener mere og mere, købe huse, køber biler... Handel, uanset hvad du laver og du hører om GUD, Religion, livet moralitet... Så siger du, det har jeg ikke tid til, det gider jeg ikke høre...

Jeg tror ikke engang på GUD, faktisk ved jeg ikke engang om jeg dør, måske kommer jeg tilbage igen, vi behøver ikke engang at dø, har vi nok penge så behøver ikke engang at dø, kan i se hvor arrogante folk kan være?

Indtil...

De skal til en begravelse og efter man tager til begravelse, hvis du har mod, hvis du er i stand til det, så tager du til begravelsespladsen, nu er det her et andet scenarie og du siger til dig selv... Er det bare det? Jeg mener 50-60 år??? skraber og kæmper, lægger planer, lyver, stjæler, bedriver hor... Hopper op og ned, tigger, knokler og det er slutningen? jeg mener, er det det der skal ske med mig?? Skal de smide mig ned i et hul i Jorden?? et hul i jorden... Det samme hul... En kat graver op efter den har lavet afføring... Bare lidt dybere men af samme årsag... 

Katten graver et hul, fordi katten har værdighed... Noget som folk tilsyneladende ikke har, rent instinktivt graver katten et lille hul, dækker det til... Mennesker skal læres at gøre sådan men af samme årsag... Så du og jeg skal ned i et hul, som er lidt dybere end det katten gravede op, og alle folk græder... River håret ud, skriger... Opfører sig næsten som om de falder ned i hullet med dig... De vil bare hoppe derned med dig...

Ikke rigtigt men det hele er skuespil, der er jo ingen der springer derned... Og bliver dernede...

Så meget elsker de dig heller ike og så efter alt det skovleri... Efter al skovleriet er overstået og fylder hullet op... Og kassen man kan ikke engang se kassen mere, kisten... Kisten der kostede 5000 dollar hvad brænder de en 5000 dollar kiste af for? Jeg mener hvis jeg var begravelses bestyrer, efter de var gået havde jeg gravet den op igen og lagt liget i en anden kasse og kørt kassen tilbage - og helt ærligt, det er det de gør. Ja...

Så efter alle pengene og al den drama og de graver det hul og sætter dig ned og dækker dig til, og alle går tilbage til mammas hus eller farmands hus eller hvis hus det er, steger lidt kylling og...

Hvis det nu er, så danser vi lidt og drikker lidt whisky og glemmer alt om personen så begynder vi... Advokaten kommer lige, taler om at dele rovet - så hvis den kvinde der døde havde en mand, en eller anden gifter sig med ham, det ved i godt... Og den mand der døde, du kender den kvinde, efter seks måneders sorg eller et år, uanset...

Hun finder ud af hun har brug for at være med en, så hvis hun skal giftes med nogen og hvis hans jakkesæt stadig hænger i skabet, og han kan passe dem, hvem tager dem på? Så det betyder faktisk at efter al den tid... Og folk går væk fra den grav, så er det forbi!

Hvad med personen i graven? hvad sker der?

For du ved og jeg ved, at døden næsten er som at sove... Døden er som søvnen din krop er væk, din krop er død, din sjæl er væk men din bevidsthed er der... Ja brødre og søstre, i og jeg vil vide...

At når folk sætter os ned i den kasse når folk putter os ned i graven så vil vi vide... Din sjæl er væk! Du kan ikke råbe! Du kan ikke kalde ud! Du kan ikke sige, efterlad mig ikke her! Men du vil høre og du vil se... Fordi det er en anden type bevidsthed, men du kan ikke bevæge dig og i den grav... Det her er når den virkelig trauma vil begynde, fordi der er en grund til at mennesket skal ned i graven, hvis skaberen ville...

Han kunne have fået os til at leve og så forsvinde ind i atmosfæren, men det gjorde han ikke...

Han fik os til at gå ind i en anden livmoder, den hedder graven... Du begyndte i din mors livmoder og endte i livmoderen i jorden der hedder graven, fra livmoder til grav det er hele rejsen... Og det er hvad du skal tænke på, at den grav vil være, et sted med drama og trauma... Et sted hvor du bliver adspurgt...

Før du bliver genoprejst, og brødre og søstre, tror i...

At mennesker der har evnen til, mennesker der har evne til at tage et stykke jord... Grave det op, overrisle det, lg frø derinde plante korn, uanset hvad, kornet vokser ud... De høster kornet og efter det, hvad sker der? De skærer det ned... Gravet det op igen, sætter nye frø derinde og hvad sker der? Det kommer ud igen... Hvad sker der om vinteren og alle bladene, falder af træerne og jorden dør?

Og hvad sker der i foråret? Vandet kommer... Genererer jorden igen spirer helt om igen, nyt græs... Nye blade, nye blomster, nye frugter Så Allah siger... Og et tegn for dem er den døde jord, derefter giver vi det liv og så spiser i frugterne fra den... Så Allah siger den der gav jer liv i begyndelsen... Er han ikke i stand til at give jer liv om igen for at dømme jer? Ja, sandelig!

Det kan være du gerne vil benægte det fordi du ikke ønsker at blive dømt...

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Hver dag er valentins dag i islam

 Allahu Akbar. Somme tider ser man, at en ægtefælle måske køber en gave til en... Og du siger, hvad med min? Hvor er min? Valentins Dag for os er hver dag, året rundt. Valentins Dag, hver dag, året rundt, hvilket betyder... Vi mener ikke Sankt Valentin osv, men det at udtrykke kærlighed burde ikke kun være på en bestemt dag... Men jeg kender til Muslimer, hvis ægteskaber er gået i stykker... Fordi manden ikke har hentet en rose eller blomst eller gave til hustruen, på Valentins dag. Muslimer! Ægteskaber gået i stykker Valentins dag.  Valentins dag? Jeg vil ud af det!  Jeg vil ud af det, alle mine veninder fik blomster, jeg fik ingenting! Jeg vil ud af det, færdig, for dårligt. Hvordan vil jeg vise ansigt over for mine veninder? Min søster, du behøver ikke at vise ansigt. Et ægteskab som virker, er ikke et ægteskab som udstilles på Facebook. For mange af dem, så går det faktisk ikke. Det er derfor, at de skal vise det på Facebook. Hvis det går med din, så har du travlt med at få det til

Et stort pres Profetens fred være med ham ansvar

 Kan i huske hvordan Profeten fred være med ham var super-bekymret over... De kristne der ikke accepterede (Islam) I bliver nød til at forstå noget, enhver profet føler sig presset, enhver Profet (as) føler pres, fordi han ved at hvis folk ikke accepterer, hvad kommer der så? Allahs straf - og det er folk han elsker, hvis ikke han elsker dem så kan han ikke være deres Profet... Profeterne elskede deres folk mere end nogen andre, selv ikke-muslimerne, de elskede dem... Profeten fred være med ham elsker dem ham giver Da´wah til selvom de hader ham, han hader dem ikke... Han hader dem ikke - Man kan ikke hade dem, drage omsorg for dem og bede for dem og give dem da´wah...  Da´wah er den ultimative handling af kærlighed og bekymring for nogen, så Budbringerne har kærlighed til deres folk, men Profeten fred være med ham forstå at den da´wah han giver, ikke kun er for Quraish-stammen, og hvis ikke disse mennesker accepterer så er konsekvenserne ikke kun begrænset til dem... For efter ham, hv

Sandheden om ægteskab

 I dag vil vi tale om et meget interessant emne og det er forholdet mellem mand og hustru. Jeg tror, at mange mennesker har meget at lære, for det, der sker er... Livet er fyldt med lærdom, hvis ikke vi lærer... Så ville vi ikke være i stand til, at føre et liv, som er frugtbart. Os alle, mens vi vokser og mens vi er unge og stadig vokser, så har vi en drøm. Drømmen er, en dag vil jeg blive gift, en dag vil jeg gøre sådan. Hvis det er en kvinde vil hun sige, en dag vil jeg blive gift med sådan og sådan en prins. Manden ville sige, en dag vil jeg få en prinsesse og der vil ske det og den slags person... Vi skal vide, at hele denne tankegang har brug for at blive tøjlet. Og vi skal tænke nøje på, hvad slags person vi vil ægtes med. Grunden er, at den beslutning vil bestemme resten af vores liv. Om hvorvidt vi kommer til at føre et liv med glæde eller et liv med undergang. Beslutninger omkring ægteskab er langt de vigtigste beslutninger overhovedet, som man kan træffe. Indenfor ens social