Gå videre til hovedindholdet

Når de fornærmer vores Profet Muhammad fred være med ham

 Enhver der studerer Koranen i dybden ved, at Allah nedskriver i flere tilfælde...

Hvordan Profeter blev fornærmet, hvordan man lavede grin med dem... Hvordan de blev afvist på de mest frastødende måder, og hvordan Profeterne selv følte smerten af de ikke-troende der lavede grin med dem, Nuh (As) klager over hvordan folk fandt ham modbydelig og at de blokerede deres ører... Med deres fingre og gik væk fra ham, og trak klæderne tilbage for at vise ham fornærmelse...

Og vores Profeter er ingen undtagelse, Sallallahu alayihi wa sallim...

Denne Koran som ærer vores Profeter, har samtidig, nedskrevet de mest sårende ord, der blev sagt til ham... Så at Profeten selv kunne recitere og minde sig selv om de ord der blev sagt om Ham...

Sahir troldmand, majnun sindsyg, kathaab en evig løgner...

Så mange beskyldninger er gjort mod vores Profet fred være med ham og de er alle nedskrevet, i Koranen, Allah vil have at vi skal huske at dette er et faktum, at alle Profeter... Selvom de er blandt de mest noble af Allahs skabninge og Allah selv har beæret dem...

Så samme tid vil vores folk stå over for de værste af beskyldninger... Og det værste latterliggørelse, men hvad skal reaktionen være?

Og hvis nogen skal være vrede og være overvældet af raseri... Når Profeten fred være med ham, er fornærmet så ville jeg hævde at det skulle være hans ledsagere, hvis tro (ra) ikke engang kan sammenlignes med din og min... Men hvordan kan det være de ikke reagerer på samme måde som os? Hvordan kan det være de ikke protesterer? Hvordan kan de være de ikke går ud og råber og skriger i raseri?

Fordi de forstod at Koranen ikke kun kom, for at vise dem deres kærlighed til deres Profet...

Men også for at vejlede den kærlighed og for at vise dem hvordan man reagerer til den slags fornærmelser... Hvordan kan det være at vi ikke ved at Profeten fred være med ham har fortalt... Vær tålmodig over for hvad end de siger, jeg er facineret af det vers da ma betyder hvad end... Hvad end de siger ikke hvad end de har sagt, eller hvad end de endda finder på...

Og formen på Arabisk foreslår hvad de kan have sagt førhen, men nutiden og i fremtiden, indtil i dag, Profeten fred være med ham politik er selv at være tålmodig... Hvor i Koranen retfærdiggør det vores vrede på den måde?

Er vores vrede egentlig retfærdiggjort?

Hvis der er noget jeg argumenterer, det ene vi skal føle mod dem der hader os og udøver hadefuld retorik mod Muslimer... Er sorg, vi skal have medfølelse for disse folk, de kan ikke skade Profeten fred være med ham de kan ikke fjerne hans ære...

Den var givet fra himlen, givet fra Allah, intet på Jorden kan fjerne den, ingen artikel, ingen tegning, ingen film, ingen taler, ingen hadefuld retorik... Intet kunstværk, det vil ikke fjerne værdigheden fra vores Profet fred være med ham... Og disse film og disse typer forsøg er forgæves, og spildte forsøg på at underminere Islams budskab...

Og for at fejlrepræsentere Islam, men tænk over det...

At vi reagerer på denne følelsesmæssige måde, og at vi engagerer os i meningsløs vold... Er det ikke også at fejlrepræsentere Islam...

Gør vi ikke præcis hvad folk vil have, altså Islams fjender vil have, at Islam skal fejlrepræsenteres?

Hvis noget gør mig vred, så er det vreden over for os selv, at vi ikke forstår Koranens politik og hvordan vi svarer fornærmelser... Svar med det som er bedst, noget jeg gerne vil dele med jer, nogle tror at dette var en tidlig politik i Islam... At under Profetens fred være med ham mekkanske tid, at det var meningen, at han skulle være passiv og da Profeten fred være med ham migrerede...

Så begyndte slagene ved Badr og Uhud og Ahzab og Tabuk, etc... Så var Politikken ikke at være tålmodig, så vi tager fra det, lad os se på alay-imran...

Slaget ved Uhud, hvad siger Allah til os ?

Sandelig vil i høre sårende ord fra dem der blev givet bogen langt før jer og dem der begår afgudsdyrkelse... Og blasfemi med gud, i vil høre sårende tale der uden tvivl vil komme fra dem... Den slags ting er en manifesation, et bevis for at Allah har forberedt os mentalt, men hvad skulle have været vores reaktion?

Gud selv, Allah selv fortæller os...

Hvis du kan forblive tålmodig og opretholde din bevidsthed om Allahs, så er det er de mest noble handlinger, det højeste du kan opnå... Det burde være en Muslims reaktion, videoen er måske set af hvad, 30 mennesker? Denne taber og hans fætre, før -vi- gav den støtte...

-vi-gjorde den populær, det er os der blusser den op, jeg vil gerne afslutte med følgende...

På skolen driller bøllerne barnet som de ved tager imod drilleriet, så han udviser en reaktion... Jo mere vi reagerer på den måde jo mere opmuntrer vi andre til at opsøge mere hadefuld retorik... Vi skal lære at reagere voksent, civiliseret og med højere diskurs, måden hvorpå Koranen og Profetens fred være med ham sunnah...

Arven fra vores Profet fred være med ham, forventer af os, jeg beder at dette er et budskab der når alle mine unge søskende...

Der føler raseriet på grund af denne hændelse, men jeg håber at vi kan vende det raseri... Til noget positivt... 

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Hver dag er valentins dag i islam

 Allahu Akbar. Somme tider ser man, at en ægtefælle måske køber en gave til en... Og du siger, hvad med min? Hvor er min? Valentins Dag for os er hver dag, året rundt. Valentins Dag, hver dag, året rundt, hvilket betyder... Vi mener ikke Sankt Valentin osv, men det at udtrykke kærlighed burde ikke kun være på en bestemt dag... Men jeg kender til Muslimer, hvis ægteskaber er gået i stykker... Fordi manden ikke har hentet en rose eller blomst eller gave til hustruen, på Valentins dag. Muslimer! Ægteskaber gået i stykker Valentins dag.  Valentins dag? Jeg vil ud af det!  Jeg vil ud af det, alle mine veninder fik blomster, jeg fik ingenting! Jeg vil ud af det, færdig, for dårligt. Hvordan vil jeg vise ansigt over for mine veninder? Min søster, du behøver ikke at vise ansigt. Et ægteskab som virker, er ikke et ægteskab som udstilles på Facebook. For mange af dem, så går det faktisk ikke. Det er derfor, at de skal vise det på Facebook. Hvis det går med din, så har du travlt med at få det til

Et stort pres Profetens fred være med ham ansvar

 Kan i huske hvordan Profeten fred være med ham var super-bekymret over... De kristne der ikke accepterede (Islam) I bliver nød til at forstå noget, enhver profet føler sig presset, enhver Profet (as) føler pres, fordi han ved at hvis folk ikke accepterer, hvad kommer der så? Allahs straf - og det er folk han elsker, hvis ikke han elsker dem så kan han ikke være deres Profet... Profeterne elskede deres folk mere end nogen andre, selv ikke-muslimerne, de elskede dem... Profeten fred være med ham elsker dem ham giver Da´wah til selvom de hader ham, han hader dem ikke... Han hader dem ikke - Man kan ikke hade dem, drage omsorg for dem og bede for dem og give dem da´wah...  Da´wah er den ultimative handling af kærlighed og bekymring for nogen, så Budbringerne har kærlighed til deres folk, men Profeten fred være med ham forstå at den da´wah han giver, ikke kun er for Quraish-stammen, og hvis ikke disse mennesker accepterer så er konsekvenserne ikke kun begrænset til dem... For efter ham, hv

Sandheden om ægteskab

 I dag vil vi tale om et meget interessant emne og det er forholdet mellem mand og hustru. Jeg tror, at mange mennesker har meget at lære, for det, der sker er... Livet er fyldt med lærdom, hvis ikke vi lærer... Så ville vi ikke være i stand til, at føre et liv, som er frugtbart. Os alle, mens vi vokser og mens vi er unge og stadig vokser, så har vi en drøm. Drømmen er, en dag vil jeg blive gift, en dag vil jeg gøre sådan. Hvis det er en kvinde vil hun sige, en dag vil jeg blive gift med sådan og sådan en prins. Manden ville sige, en dag vil jeg få en prinsesse og der vil ske det og den slags person... Vi skal vide, at hele denne tankegang har brug for at blive tøjlet. Og vi skal tænke nøje på, hvad slags person vi vil ægtes med. Grunden er, at den beslutning vil bestemme resten af vores liv. Om hvorvidt vi kommer til at føre et liv med glæde eller et liv med undergang. Beslutninger omkring ægteskab er langt de vigtigste beslutninger overhovedet, som man kan træffe. Indenfor ens social