Gå videre til hovedindholdet

Hver dag er valentins dag i islam

 Allahu Akbar. Somme tider ser man, at en ægtefælle måske køber en gave til en... Og du siger, hvad med min? Hvor er min? Valentins Dag for os er hver dag, året rundt. Valentins Dag, hver dag, året rundt, hvilket betyder... Vi mener ikke Sankt Valentin osv, men det at udtrykke kærlighed burde ikke kun være på en bestemt dag...

Men jeg kender til Muslimer, hvis ægteskaber er gået i stykker... Fordi manden ikke har hentet en rose eller blomst eller gave til hustruen, på Valentins dag. Muslimer! Ægteskaber gået i stykker Valentins dag. 

Valentins dag? Jeg vil ud af det! 

Jeg vil ud af det, alle mine veninder fik blomster, jeg fik ingenting! Jeg vil ud af det, færdig, for dårligt. Hvordan vil jeg vise ansigt over for mine veninder? Min søster, du behøver ikke at vise ansigt. Et ægteskab som virker, er ikke et ægteskab som udstilles på Facebook. For mange af dem, så går det faktisk ikke. Det er derfor, at de skal vise det på Facebook. Hvis det går med din, så har du travlt med at få det til at gå. Du har ikke travlt på nettet...

Allahu Akbar, så folk vil gerne sætte det op. Åh, min mand og jeg... Og i kysser og krammer... Og billedet er oppe, wallahi, det onde øje er sandheden!

Det sker, det kommer. Du vil gerne vise alle hvor ekstrem glad du er!

I morgen, i stykker. Hvad skete der? Uha, alle vil sige, Ååååh... Sikke et ægtepar, det gik så godt for dem! Uha, Allahu Akbar! Folk glemmer Allahs Navn og det næste er at i har travlt med at skændes og i ved ikke... Hvorfor skal i vise... Hvorfor skal i sige, åh, min elskede mand! Og sige det til verden... Sig det til din mand! Subhan-Allah, sig det til din hustru. Så det er derfor vi siger... Jeg kender til et andet ægteskab... Der gik i stykker, fordi hustruen mistænkte manden, for at give hende blomster, som angiveligt var fra en anden.

Hvad med den? Allahu Akbar.

Så her kommer Valentins Dag og blomsterne kom... Jeg har sagt, at blomsterne skal komme når som helst, ikke kun når i tager til begravelsespladsen. Undskyld, jeg bliver nødt til at forklare mig selv. I ved på begravelsespladserne, så får man roser folk sætter på gravene... Det burde vi ikke gør i islam. Man burde hellere lave en Du´a for den afdøde, i stedet for at gøre sådan.

Men nogle folk, når det tager ud til begravelsespladsen og de står der og de ser en rose, hey, den vil være god for min hustru, den tager jeg. Den eneste gang de får roser, i ved. En kvinde sagde, hver gang min mand giver mig en rose, så skal jeg spørge ham: Var du forbi begravelsespladsen?

Så realiteten her er, at der var et tilfælde og dette sker og jeg taler om det, fordi det er forbundet til knuden.

Det var et tilfælde, hvor en mand siger... Han kom med blomsterne... Blomsterne blev præsenteret. Nu er der et andet problem. hvad er det? Hvor fik du disse fra?? Hvem har sendt dig dem, hvordan har du hentet dem her?? Hvis ikke jeg kommer med dem, så er der et problem. Hvis jeg kommer med dem, så er der et problem! Allahu Akbar, hvad gør jeg??

Må Allah hjælpe os. Lad os virkelig lære at værdsætte. Som jeg sagde, man behøver ikke at kulegrave hver detalje. Hvis du er venlig og god mod din ægtefælle og du giver dem tid... Og du ser dem ofte i øjnene. Stol på mig, så vil kærligheden forøges.

Hvis du er venlig og god mod din ægtefælle...

Og du har gode ord som du kan sige, du har tid til dem.. Man ser dem ofte i øjnene og taler ofte til dem med gode ord... Stol på mig, kærligheden vil forøges... De vil ikke få brug for at gribe telefonen for at finde kærligheden...

De har den derhjemme, det er ingen deficit, intet overhovedet. Må Allah subhana wa ta ala virkelig hjælpe os. Naturligvis, lav du´a om Allahs hjælp og arbejd hen mod det... 

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Et stort pres Profetens fred være med ham ansvar

 Kan i huske hvordan Profeten fred være med ham var super-bekymret over... De kristne der ikke accepterede (Islam) I bliver nød til at forstå noget, enhver profet føler sig presset, enhver Profet (as) føler pres, fordi han ved at hvis folk ikke accepterer, hvad kommer der så? Allahs straf - og det er folk han elsker, hvis ikke han elsker dem så kan han ikke være deres Profet... Profeterne elskede deres folk mere end nogen andre, selv ikke-muslimerne, de elskede dem... Profeten fred være med ham elsker dem ham giver Da´wah til selvom de hader ham, han hader dem ikke... Han hader dem ikke - Man kan ikke hade dem, drage omsorg for dem og bede for dem og give dem da´wah...  Da´wah er den ultimative handling af kærlighed og bekymring for nogen, så Budbringerne har kærlighed til deres folk, men Profeten fred være med ham forstå at den da´wah han giver, ikke kun er for Quraish-stammen, og hvis ikke disse mennesker accepterer så er konsekvenserne ikke kun begrænset til dem... For efter ham, hv

Sandheden om ægteskab

 I dag vil vi tale om et meget interessant emne og det er forholdet mellem mand og hustru. Jeg tror, at mange mennesker har meget at lære, for det, der sker er... Livet er fyldt med lærdom, hvis ikke vi lærer... Så ville vi ikke være i stand til, at føre et liv, som er frugtbart. Os alle, mens vi vokser og mens vi er unge og stadig vokser, så har vi en drøm. Drømmen er, en dag vil jeg blive gift, en dag vil jeg gøre sådan. Hvis det er en kvinde vil hun sige, en dag vil jeg blive gift med sådan og sådan en prins. Manden ville sige, en dag vil jeg få en prinsesse og der vil ske det og den slags person... Vi skal vide, at hele denne tankegang har brug for at blive tøjlet. Og vi skal tænke nøje på, hvad slags person vi vil ægtes med. Grunden er, at den beslutning vil bestemme resten af vores liv. Om hvorvidt vi kommer til at føre et liv med glæde eller et liv med undergang. Beslutninger omkring ægteskab er langt de vigtigste beslutninger overhovedet, som man kan træffe. Indenfor ens social